“الخبر الحصرى”عمدة المذيعين “نورا الميهى”تكشف عن برنامجها الجديد ونجاح راديو شبابيك للخبر الحصرى

كتبت / بسنت محمود

تصوير /كرم زهران

“ينشر الخبر الحصرى”

ماذا يعني مهرجان الراديو والتليفزيون والميديا للراديو شبابيك؟

“كان الاتفاق مع دكتور مي والمهندس عبدالله وأى اتفاق كان موجود في راديو شبابيك كان مجرد مساندة وعون لزميلنا هناك عشان لو في اي حاجه حصلت نبقى موجودين أحنا كراديو شبابيك راديو أون لاين محتاجين مهرجان زي ده ينجح فالطبيعى أي حد جاي أو أي راديو أون لاين جاي نفسه المهرجان ينجح ونفسه أن أي راديو أون لاين ينجح ويتعرف ،ومعمول مهرجان أول مره يتعمل مخصوص في مصر نساعد مع التنظيم لو مفيش حد عارف يدخل أسبيكر نكلم حد فيهم وندخله بعد التنظيم في حاجات كثير معترفين بيها أن فيها تاثير وده شيء طبيعي جداً، يعني مهرجان الجونه المسرح ولع والنور قطع على الناس وبشرى عملت حادثه طبيعي ودى بقا مش أول مره يتعمل ، وكمان مفيش حاجه في الدنيا بتكون مضبوطه ١٠٠٪ ولو كل حاجه طلعت مضبوطه ١٠٠٪ انا مش هنجح ثانى و مش هتعلم ثاني، الدوره الثانيه هتبقى أحسن في ناس مبتعترفش أنا غلطت أو وقعت في حاجه لكن كفريق عمل المهرجان أعترفوا أنى فى غلطات حصلت فريق العمل كله برئيس المهرجان اتصالحوا مع نفسهم وأعترفوا أنى كان فى غلطات فى المهرجان.

وكمان سمتعوا السلبيات اللي أتقالت بطريقة شيك وطريقة محترمة وفي سلبيات أتقالت بطريقة وحشه ،أنما لما تابعت الميديا وشوفت إنتقادات بطريقه وحشه قلت ده مش أنتقاد لحاجه أتعملت، ده كان تحت كابشن التنمر على البني ادمين”.

IMG 8388 موقع الخبر الحصرى

 

المهندس “عبدالله علي” هو اللي عمل فكرة المهرجان ؟

بعد ما الفكره أتعملت وأتنفذت ،في مهرجانات كثير أتعملت وسمعنا عنها وفي تكريمات كثير ظهرت، وكلوا بقا بيتكرم كأفضل شخصيه مؤثره، ومع أحترامي ليهم جميعاً ، ولكن هو فين الشخصيه المؤثره على السوشيال ميديا.. أنت عملت أي أثر على الناس، فى فوت بيتعمل تختار منه يابيبقى “مجامله أو سبوبه “.

الراديو الأون لاين والنجاحات اللي وصلها راديو شبابيك الحاجه اللي بتميز الراديو وأعتقد أنها مش موجوده في راديوهات كثير ولا فى رئيسات تحرير ولا في مذيعين كثير “الا من رحم ربي “منهم طبعا «فريق العمل» اللي أحنا بنشتغل و بنتعاون ، وأيد واحده وأداره تحسس كل واحد أنه مهم عندها وأنه مميز، فى أداره تقولك فرق تسد وفى أداره يكون فيها عصفوره في النصف.. راديو شبابيك مفيهوش عصافير واللي عايز حاجه بيقولها فى أى وقت و على الجروب بتاع الراديو.

ولو دخل لدكتور” مي علام ” على الخاص عشان محرج يتكلم قدام حد الدكتورة” مي” بتعرض المشكلة على الجروب كإداره.

“الدكتوره مي” بتتعامل معانا من منطلق ان كل واحد مهم وكله بيتعامل بنفس المعامله «يعني مش رئيس تحرير ليه معامله ومذيع ليه معامله ومعد برامج ليه معامله».

الموسم السنه دي مميز جداً كان عندنا ناس مميزه معانا زي “أستاذة ليلى” دى انضمت بمنحه من أستوديو” حلم” من خلال كورس مضمونه عمل مشروع على الناس كلها وأحسن مشروع بيأخد منحه أنه مذيع برنامج مجاناً على راديو شبابيك ودي حاجه كويسه وحاجه حلوه و “أستاذه ليلى “عامله برنامج حلو وكويس لكن التفاصيل دى حاجه تخصها،وبالاضافة أن عندنا أصغر مذيعه في الشرق الاوسط وتم تكريمها في المهرجان اسمها “شكران” واختارها راديو شبابيك وقامت بعمل برنامج مناسب لسنها حاجه لطيفه والمذيعين كلهم عاملين حاجه حلوه وناس داخله في الموسم الثالث والرابع”.

ماهى تفاصيل برنامجك الجديد ؟

هو برنامج كدا يخوف من اسمو وحاجات كتير بتحصل فيه لكن هو ممتع و مشوق جدا اسمو “ما يحدث ليلا”.

الحواربواسطة / مصطفى محمود

اظهر المزيد