“الخبر الحصرى”عمرو كوكو فى تصريح خاص للخبر الحصرى عن رقص الهيب هوب

كتب / مصطفى محمود

“ينشر الخبر الحصرى”

يمتلك من العمر٢٩ عاما يعمل مرافق لمجموعات سياحيه
ولد فى  مدينه السلام ظهر فى برامج وكليبات وإعلانات وافلام يمتلك موهبة رقص الهيب هوب حيث اتت إلية الفكرة وهو يمتلك من العمر ٩سنوات حيث كان يسمع أغانى أجنبيه ويشاهد حفلات لها ووقتها كان يرقص بريك دنس ولكن لم يحب هذه الفكرة وتحول الى راقص محترف فى الهيب هوب واليكم التفاصيل ..

الهيب هوب رقص منتشر فى امريكا وطبقها كوكو على المهرجان ودى حاجه صعبه جدا انك تحول رقص من اغانى اجنبيه وترقصه على مزيكا المهرجان.

وقد صرح عن استيل اللبس الخاص برقص الهيب هوب ان اللبس لازم يكون واسع ومريح ومعظم الناس دلوقتى مش بتلبس واسع وممكن يتريقو على لبس وممكن واحد يشوفك وانت بترقص عيب هوب يقولك رقص عادى بالعكس الرقص رياضه  والاحسن انى بمارس رقص الهيب هوب قدام مرايا واغلط واعيد لحد ما اطلع بالحركة صح وانك تشعر بالمزيكا كانها بتجرى فى جسمك.

IMG 20211019 WA0173 موقع الخبر الحصرى

واضاف ايضا ان الهيب هوب نشاط رياضي صعب وقوى جدا وبيحصل فيه إصابات كتيرة ولازم تهتم بجسمك ويكون رياضي وخفيف للرقص وبيحتاج الى لياقة بادنيه عالية علشان تقدر تمارس رقص الهيب هوب .

اما عن المشاركة فى الكليبات صرح قائلا انا اكتر شغل بعمله مع المدفعجية بحضر معاهم الحفلات و الكليبات بعيدا عن الشغل فهم أخواتى وأصحابى وقد ظهر فى أخر كيلب له كان مع مطرب المهرجانات أحمد نافع فى كليب بعنوان فاكرينها ساهله ولاد الجاهلة .

IMG 20211019 WA0172 موقع الخبر الحصرى

اظهر المزيد