“الخبر الحصرى”أحمد البحيري بعد تصدر محرك البحث الشهير جوجل يروي تفاصيل أغنية “حفرو بالمعلقة”

كتب /مصطفى محمود

“ينشر الخبر الحصرى”

أغنية بسيطة من تاليف وتلحين الملحن الكبير صلاح مندى قام بغنائه الفنان أحمد البحيري يطلق على الأغنية أسم “حفرو بالمعلقة”تدعم ٦ شباب فلسطينين قامو بالهروب من سجن جلبوع الأغنية احتلت السوشيال ميديا عموما وفى خلال وقت بسيط تصدرت التريند بمليون ونصف مشاهدة وبالامس عند البحث عنها على جوجل حدثت المفاجاه للفنان أحمد البحيري بوجود عدد من الصحف العربيه والعالمية تتحدث عن الأغنيه.

Screenshot ٢٠٢١٠٩١٣ ١٣٢٥٥٥ TikTok موقع الخبر الحصرى

وفى تصريح خاص له لجريدة الخبر الحصرى صرح قائلا الحمدلله علي النجاح الكبير ده يوم الثلاثاء كنت قاعد انا والاسطي بتاعي  اسمه كريم  قالي اي رائيك يااحمد تعمل اغنيه عن ٦ أشخاص من فلسطين هربو من سجن جلبوع بصراحه انا انبسط جداً وكلمت الشاعر صلاح مندي في التوقيت الساعه ١٢ مساء متئخرش عني كتب الكلام ولحنه كمان.

صورت الفديو في نفس اليوم بالليل والي صورني وعمل المونتاج بتاع الفديو وفضل سهران معايا للصبح  صحبي بتاع المونتاج اسمه “عماد باندا” رفعت الفديو تاني يوم الظهر علي صفحة التيك توك جاب في ٣ ساعات 100 الف مشاهدة وجاب في اليوم الكامل مليون ونصف مشاهدة.

Screenshot ٢٠٢١٠٩١٣ ١٣٢٥٥٩ TikTok موقع الخبر الحصرى

العالم كله وفلسطين كانو فرحنين بالفيديو وبيشاركوه
لاقيت جميع الصفحات في مصر وخارج مصر بتتكلم عني الحمدلله طبعاً على النجاح الكبير ده من عند الله ولازم الواحد فينا يكون مصفي نيته لي كل الي حواليه ويتقي الله في عمله ويشتغل على نفسه وطول مانيتك خير أعرف أني ربنا هيكرمك.

وقد وجه كلمة لي جمهورة العظيم
“بحبكم جداً وربنا يخليكم ليا ودايما كده يارب أكون عند حسن ظنكم”.

Screenshot ٢٠٢١٠٩١٣ ١٣٢٦٠٢ TikTok موقع الخبر الحصرى

اظهر المزيد