“الخبر الحصرى”أحمد حسنى صاحب أول محتوى دينى على التيك توك فى تصريح خاص للخبر الحصرى

كتب / مصطفى محمود

“ينشر الخبر الحصرى”

يدعى على السوشيال ميديا ب أحمدحسنى دياب لديه صوت نقي وعذب جات إليه فكره مختلفه وجديدة على  التيك توك وهو تقديم محتوى دينى يقوم بالاتصال عشوائى على الأرقام ويقوم بقرائة القران الكريم بصوت نقى وعذب ثم طور فى محتواه ثم تطور اكثر فأكثر حتى تمكن من زيادة عدد متابعية وهو “احمد حسني اسماعيل حسين”يمتلك من العمر ١٩عاما وقدى نشأ فى صعيد مصر بالأخص محافظة سوهاج مركز اخميم .

IMG 20211109 WA0119 موقع الخبر الحصرى

وقد صر للخبر الحصرى عن تشجيع من حوله قائلا بصراحه مفيش اي حد شجعني انا ساعدت نفسي وانا اللي شجعت نفسي  وده كله بفضل ربنا ثم دعاء امي ليا.

 

وقد أضاف عن تطوير محتواه قائلا  والله انا بدات تيك توك من ١٠ شهور بظبط وكنت داخل اقدم محتوي انشد ديني الحمد لله اتعرفت شويه بعد كده شوفت ناس بتتصل علي ناس وبتغني ليها ‏فجاتلي فكره اني اتصل علي الناس واقرا قران بدل الاغاني والناس حبت المحتوى جدا.

IMG 20211109 WA0122 موقع الخبر الحصرى

حبيت اطور من نفسي وافيد الناس بمعلومات دينيه علشان لاحظت ان في ناس كتير متعرفش حاجات كتير في الدين  والحمد لله قدرت اقدم واوصل المعلومه الدينيه بطريقه مختلفه وهي اني بمثل وبصور كذا شخصيه في الفيديو علشان اخلي  المشاهد يستمتع بالمشاهده الفيديو  واقدر اخليه يستفيد بالمعلومه ويحفظها قبل ما يخرج من الفيديو وبكدا انا اكون قدرت اخلي اللي بيتفرج علي الفيديو مستمتع وهو بيتفرج ع الفيديو ويستفيد بالمعلومه في نفس الوقت ويعرف اكتر عن دينه.

وقد اضاف ايضا انا فى خلال الفتره القادمة سوف يقوم بعمل اناشيد دينيه جارى التجهيز لها.

IMG 20211109 WA0120 موقع الخبر الحصرى

اظهر المزيد